A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Криштопівський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"
Девіз: «Ліцей людяності та успіху!»

Зона ігрова

Освітня платформа:  ЗОНА ІГРОВА  (навчально-методичні матеріали):

https://rada.info/upload/users_files/25864629/8111c3de1ab6b69fcbe4e30562b720d9.docx

 

http://www.youtube.com/watch?v=mo2_zGQizVk  Пальчикова гра "Правила безпеки". Безпека життєдіяльності дітей.

http://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU  Руханка Маршмелоу 

http://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww Руханка "Ми патріоти"

http://www.youtube.com/watch?v=sAKDAkeEqTQ  Танцювальна перерва в школі Grand-Expo. Руханка з Веронікою. Серія 2

http://www.youtube.com/watch?v=Ghy8T11LBq8  Танцювальна перерва в школі Grand-Expo. Руханка з Веронікою. Серія 3

http://www.youtube.com/watch?v=ZmaAGVWol2c  Руханка для заряду енергії - Татанці. Онлайн школа Гранд-Експо

http://www.youtube.com/watch?v=K0jKynRlAnU Руханка Лариска

 

 

Рухливі ігри для учнів середніх класів  http://studfile.net/preview/5252955/

 

1. Гра «Розвідники і вартові»

На протилежних кінцях майданчика креслять лінії на відстані 18-20 м, за якими стають в шеренгу дві команди («розвідники» і «вартові»). Посеред майданчика креслять коло, куди кладуть м'яч. Гравців у командах розраховують за порядком номерів.

Команда розвідників намагається занести м'яч за свою лінію, а команда вартових заважає їм.

Учитель голосно називає номер і гравці, які стоять напроти (мають ці номери), підбігають до м'яча. Якщо вартовий виявиться неуважним, розвідник хапає м'яч і тікає з ним у свій табір, а вартовий іде в «полон», стає за спиною розвідника.

Якщо обидва гравці одночасно вибігають на середину, то розвідник повинен відвернути увагу вартового, для чого робить різні рухи руками, стрибає на місці з поворотом. Ці рухи має повторювати за ним вартовий. Якщо розвідник ухопив м'яч, а вартовий наздогнав його і доторкнувся до нього рукою, полоненим стає розвідник.

Гра триває доти, доки всі номери візьмуть у ній участь. Лічать полонених і відпускають у свої команди. Гра повторюється, але гравці міняються ролями. Виграє команда, яка взяла більше полонених.

Переслідувати гравця можна до лінії табору. Гравець, який випустив м'яч, вважається спійманим. Щоразу м'яч на місце ставить розвідник.

Гра розвиває швидкість, навички з бігу.

2. Гра «Ловіння парами»

Для гри креслять майданчик 10х12м. Обирається один ведучий – ловець, решта – втікачі, які довільно розташовуються на майданчику.

За сигналом ловець ловить кого-небудь з утікачів і стає з ним в пару. Пара ловить ще втікачів, весь час кількість пар збільшується. Гра закінчується, коли всі бідіть спіймані.

Пари можуть ловити втікачів, тільки коли взялись за руки. Забороняється під час ловіння хапати втікачів. Гравець, який вибіг за межі майданчика, вважається спійманим.

Розвивається швидкість, спритність.

3. Гра «Не зачепи»

Обладнання: 6 стійок і еластичний шнур.

Від стартової лінії на відстані 2м встановлюють 2 стійки і натягують еластичний шнур на висоті грудей учнів; ще через 2м ставлять слідуючу пару стійок і натягують шнур на висоті плечей учнів; ще через 2м останню пару стійок і натягують шнур на висоті голови учнів. Від стартової лінії на відстані 20м креслять фінішну лінію.

За командою вчителя «На старт!» стають кілька учнів (відповідно до кількості доріжок і шириною між стійками). Вибігають зі старту активно, без напруження й без торкань о шнура (нахиляють не лише голову, а й тулуб). Перемагає той, хто краще за всіх вибіжить зі старту й на фініші буде першим за 8-10 повторень. Якщо таких гравців буде кілька, між ними слід розіграти першість.

Гра розвиває вміння правильно вибігати зі старту, вправно виконувати стартові команди, швидкість.

4. Гра «Штурм»

Проводиться на місцевості з крутим схилом завдовжки 25-30м.

Кожному гравцеві дають прапорець. Біля підніжжя схилу позначають стартову лінію.

Спершу учасники гри стають на стартову лінію і піднімаються спокійним кроком на вершину, ставлять там свої прапорці й повертаються на місце старту.

За сигналом керівника (який стоїть на підйомі), учасники стрімко біжать на гору. Перемагає той, хто перший підійме свій прапорець.

Ця гра може проводитись як командна. Гравців поділяють на команди (по 3-4 гравці). Перемагає команда, яка закінчила підйом і останній її учасник першим підняв прапорець.

Гра вдосконалює стартовий розбіг, розвиває силу ніг, вправність, швидкість.

5. Гра «Швидкий той, хто позаду»

Проводиться на бігових доріжках, креслять стартову і фінішну лінії на відстані 30 м одна від одної. Беруть участь кілька команд (по 5-6 учасників).

Команди шикують колонами по одному на доріжках на місці старту. За командою вчителя перші учасники кожної команди стартують одночасно для першого забігу і т.д., поки всі гравці не візьмуть участь у забігах.

Стартове положення вказує керівник гри (низький чи високий). Команди подаються постійні: «На старт!»,«Увага!»«Марш!». У кожному забігові на фініші визначають того, хто прибіг першим, другим і т.д. В повторному забігові той, хто прийшов першим, стартує на першій доріжці, хто другим – на другій на 0,5м попереду від стартової лінії, хто третім – на третій доріжці на 1м попереду від стартової лінії і т.д.; тобто приймають старт з лінії гандиканів (фори) залежно від того, хто яким прийшов у попередньому забігові.

Наступні забіги здійснюються аналогічно. Перемагає той, хто стартує позаду, а показник часу має кращий.

Гра вдосконалює стартовий розгін, швидкість.

6. Гра «Хто спритніший?»

Проводиться на бігових доріжках.

Беруть участь кілька команд. Позначають стартову і фінішну лінії на відстані 20-25м одна від одної.

Команди шикують колонами по одному на місці старту. Керівник гри вказує стартове положення (низьке, високе, напівнизьке з опорою руки, сидячи в упорі, лежачи та інші).

Перемагає той, хто першим був у всіх або в більшості забігів.

Гра розвиває спритність і швидкість шляхом багаторазових повторень стартів із різних стартових положень.

7. Гра «Біг з вибуванням»

На одній із сторін майданчика креслять лінію старту, а на кутах поворотів роблять позначки. Гравців шикують в одну шеренгу на лінії старту. За командою вчителя учасники починають біг наперегони до старту. Після першого забігу вибуває той, хто перетинає стартову лінію останнім. Решта стартує знову і т.д., поки не залишиться два учасники. Переможець той. хто першим з них перетне стартову лінію. Вибування можна починати після 2-3 кіл чи стартів в залежності від підготовки учнів.

Як варіант можна проводити безперервний біг.

8. Гра «Швидше зміни місце».

Креслять дві паралельні лінії на відстані 5-6м, а також потрібно мати гімнастичні палиці.

Учнів поділяють на дві групи і шикують на лініях попарно. Кожному гравцеві вручають палицю.

За командою вчителя «На старт!» учасники ставлять палицю за лінією вертикально до землі і підтримують її зверху вказівним пальцем. Після команди "Увага!» учасники гри відставляють слабшу ногу назад, стоячи в кроці. Після команди "Марш!» гравці міняються місцями, але так, щоб палиці не падали.

Якщо всі гравці виконують завдання, то відстань поступово збільшують.

Переможцем стає та пара учасників, яка виконала вправу на найбільшій відстані.

Гра розвиває увагу. спритність та вміння до швидких дій.

9. Гра «Зміни лідера»

Проводиться на майданчику або на бігових доріжках. Учасників шикують у колону по одному. Біг у спокійному темпі по краю майданчика чи по доріжці стадіону. Той, хто біжить останній, виконує прискорення, обганяє колону бігунів справа і стає попереду. Потім наступний замикаючий виконує прискорення й стає лідером. Так роблять доти, доки всі учасники побувають лідером. Гру можна проводити за певним часом (8-10хв.), кількістю повторень ролі лідера кожним гравцем, певною дистанцією (600-800м).

Учні набувають уміння прискорювати біг.

10. Гра «Біг з фантом»

Позначають стартову лінію й місце повороту (прапорець, коло тощо) на відстані 15-20м від лінії старту. Учасників поділяють на дві або більше команд. Їх шикують на стартовій лінії (в колони по одному). У направляючих повинен бути фант (хустина, стрічка), пов'язаний на шию.

За сигналом учасники з фантом біжать до місця повороту й назад до своєї команди, знімають фант і пов'язують наступному гравцеві своєї команди, який продовжує біг, а сам стає в кінці команди. І так триває, поки всі гравці не зроблять забіг.

Перемагає команда, учасники якої без порушень правил гри першими закінчили естафету.

Гра розвиває в учнів швидкість і моторність.

11. Гра «Хто прудкіший і стрімкіший»

Проводиться на майданчику, де позначають стартову лінію. Сюди приносять предмети для метання: гранати, м'ячики, палиці тощо.

Учнів шикують на стартовій лінії з предметами для метань. Два або три гравці стають на старт без предметів. За командою вчителя учасники виконують кидок, після чого стають на старт (види старту обумовлюють до початку гри) одночасно по команді стартують. Кожен намагається заволодіти одним з предметів, які кидали. Програє той, хто залишився без предмета. Так повторюють кілька разів. Переможцями стають гравці, які повернулися з предметом для метання.

Гра розвиває уміння швидко бігати.

12. Гра «До фінішу»

Позначають стартову лінію, беруть кілька набивних м'ячів, учасників поділяють на дві або більше команд і шикують в колону по одному на стартовій лінії. На відстані 15-20м від стартової лінії напроти кожної команди кладуть набивний м'яч.

Ті, що стоять перші (в кожній команді) за сигналом керівника біжать до м'яча, опираються на нього рукою, оббігають 3-4 рази (про умови гри домовляються заздалегідь) навколо м'яча й повертаються до своєї команди. Перебігання стартової лінії є сигналом наступному учасникові команди, який повторює дію свого попередника.

Гра триває, поки всі гравці команд закінчать біг.

Переможцем стає команда, учасники якої швидше за інші команди і без порушень правил гри закінчать біг.

Гра спрямована н вироблення швидкості і спритності.

 

Рухливі ігри під час проходження модуля «Баскетбол»

 

«Квач» — найбільш універсальна гра для баскетболу. Застосовуючи різні варіанти, можна вирішувати різноманітні завдання. Нижче наводиться де­кілька варіантів «Квача» для вдосконалення переміщень.

1. «Квач з набивним м'ячем»

У руках ведучого набивний м'яч. Він намагається заплямувати одного з гравців, які втікають, торкнувши його рукою. Заплямований гравець одержує м'яч і стає ведучим. Залежно від кількості гравців ведучих може бути декілька.

Варіант:

Так само, але гравці переміщуються спиною вперед, приставними кроками, стрибками тощо.

Так само, діє гравець, якого переслідують, виконує різноманітні дії (присідання, стрибки тощо), а ведучий повинен їх повторювати.

2. «Ланцюжковий квач»

Цей варіант «Квача» проводиться без м'яча. Гравець, якого догнали, бере ведучого за руку і біжить з ним далі. Наступний заплямований приєднується до них і т. д. У кінці гри ведучі утворюють ланцюг, намагаючись захопити в коло незаплямованих гравців.

3. «Квач з предметом»

Кожний із гравців тримає в руках будь-який предмет (тенісний м'яч, кеглю тощо) і тільки в одного в руках нічого немає

Ведучий може бігти тільки за тим гравцем, у якого в руках немає ніякого предмета. Якщо гравець, якого переслідують потрапляє в тяжке становище йому передає предмет один із партнерів. Тоді вже його плямувати не можна, і ведучий ловить другого гравця, який залишився без предмета.

4. «Квач з заслоном»

Один або двоє ведучих намагаються «заквачити» інших гравців, які бігають по майданчику. Гравець може спасти від переслідування свого товариша, якщо поставить заслін. Для цього він повинен перерізати ведучому шлях до гравця, якого той переслідує. Ведучий не має права продовжувати погоню і повинен доганяти іншого гравця. Заквачений гравець стає ведучим.

5. «Квач у парах»

Гравці стають у дві шеренги обличчям один до одного парами. Перші номери — нападаючі, другі — захисники. Застосовуючи обманні рухи з різкою зміною напрямку і швидкості бігу, нападаючі намагаються рукою торкнутися спини партнера. Захисники рухаються приставними кроками в захисній стійці. Під час руху їм не можна повертатися спиною до суперника. Для того, щоб не підпустити нападаючого близько до себе, захисникові дозволяється однією рукою відштовхувати нападаючого. Якщо нападаючому вдалося торкнутися рукою спини захисника, гравці міняються ролями.

10. Гра «Біг з фантом»

Позначають стартову лінію й місце повороту (прапорець, коло тощо) на відстані 15-20м від лінії старту. Учасників поділяють на дві або більше команд. Їх шикують на стартовій лінії (в колони по одному). У направляючих повинен бути фант (хустина, стрічка), пов'язаний на шию.

За сигналом учасники з фантом біжать до місця повороту й назад до своєї команди, знімають фант і пов'язують наступному гравцеві своєї команди, який продовжує біг, а сам стає в кінці команди. І так триває, поки всі гравці не зроблять забіг.

Перемагає команда, учасники якої без порушень правил гри першими закінчили естафету.

Гра розвиває в учнів швидкість і моторність.

11. Гра «Хто прудкіший і стрімкіший»

Проводиться на майданчику, де позначають стартову лінію. Сюди приносять предмети для метання: гранати, м'ячики, палиці тощо.

Учнів шикують на стартовій лінії з предметами для метань. Два або три гравці стають на старт без предметів. За командою вчителя учасники виконують кидок, після чого стають на старт (види старту обумовлюють до початку гри) одночасно по команді стартують. Кожен намагається заволодіти одним з предметів, які кидали. Програє той, хто залишився без предмета. Так повторюють кілька разів. Переможцями стають гравці, які повернулися з предметом для метання.

Гра розвиває уміння швидко бігати.

12. Гра «До фінішу»

Позначають стартову лінію, беруть кілька набивних м'ячів, учасників поділяють на дві або більше команд і шикують в колону по одному на стартовій лінії. На відстані 15-20м від стартової лінії напроти кожної команди кладуть набивний м'яч.

Ті, що стоять перші (в кожній команді) за сигналом керівника біжать до м'яча, опираються на нього рукою, оббігають 3-4 рази (про умови гри домовляються заздалегідь) навколо м'яча й повертаються до своєї команди. Перебігання стартової лінії є сигналом наступному учасникові команди, який повторює дію свого попередника.

Гра триває, поки всі гравці команд закінчать біг.

Переможцем стає команда, учасники якої швидше за інші команди і без порушень правил гри закінчать біг.

Гра спрямована н вироблення швидкості і спритності.

 

Рухливі ігри під час проходження модуля «Баскетбол»

 

«Квач» — найбільш універсальна гра для баскетболу. Застосовуючи різні варіанти, можна вирішувати різноманітні завдання. Нижче наводиться де­кілька варіантів «Квача» для вдосконалення переміщень.

1. «Квач з набивним м'ячем»

У руках ведучого набивний м'яч. Він намагається заплямувати одного з гравців, які втікають, торкнувши його рукою. Заплямований гравець одержує м'яч і стає ведучим. Залежно від кількості гравців ведучих може бути декілька.

Варіант:

Так само, але гравці переміщуються спиною вперед, приставними кроками, стрибками тощо.

Так само, діє гравець, якого переслідують, виконує різноманітні дії (присідання, стрибки тощо), а ведучий повинен їх повторювати.

2. «Ланцюжковий квач»

Цей варіант «Квача» проводиться без м'яча. Гравець, якого догнали, бере ведучого за руку і біжить з ним далі. Наступний заплямований приєднується до них і т. д. У кінці гри ведучі утворюють ланцюг, намагаючись захопити в коло незаплямованих гравців.

3. «Квач з предметом»

Кожний із гравців тримає в руках будь-який предмет (тенісний м'яч, кеглю тощо) і тільки в одного в руках нічого немає

Ведучий може бігти тільки за тим гравцем, у якого в руках немає ніякого предмета. Якщо гравець, якого переслідують потрапляє в тяжке становище йому передає предмет один із партнерів. Тоді вже його плямувати не можна, і ведучий ловить другого гравця, який залишився без предмета.

4. «Квач з заслоном»

Один або двоє ведучих намагаються «заквачити» інших гравців, які бігають по майданчику. Гравець може спасти від переслідування свого товариша, якщо поставить заслін. Для цього він повинен перерізати ведучому шлях до гравця, якого той переслідує. Ведучий не має права продовжувати погоню і повинен доганяти іншого гравця. Заквачений гравець стає ведучим.

5. «Квач у парах»

Гравці стають у дві шеренги обличчям один до одного парами. Перші номери — нападаючі, другі — захисники. Застосовуючи обманні рухи з різкою зміною напрямку і швидкості бігу, нападаючі намагаються рукою торкнутися спини партнера. Захисники рухаються приставними кроками в захисній стійці. Під час руху їм не можна повертатися спиною до суперника. Для того, щоб не підпустити нападаючого близько до себе, захисникові дозволяється однією рукою відштовхувати нападаючого. Якщо нападаючому вдалося торкнутися рукою спини захисника, гравці міняються ролями.

6. «Квач у трійках»

Завдання ведучого — заплямувати гравця 1, якого прикриває гравець 2. Ведучий намагається обманними діями обійти гравця і прорватися до гравця 1, який не має права відходити від партнера далі, ніж на 1м. Можна рекомендувати гравцю тримати руки за спиною, щоб уникнути поширеної серед початкуючих баскетболістів помилки, коли захисник тримає нападаючого розведеними руками.

7. «Квач ногами»

Гравці стають у дві шеренги обличчям один до одного (парами). Відстань у шеренгах між учасниками 3м. Гравці першої шеренги виконують повороти на осьовій нозі. Гравці другої шеренги із будь-якої сторони оббігають своїх партнерів і намагаються ногою зачепити суперника (махову ногу, яка переміщується по колу). Після вдалої спроби гравці міняються ролями.

8. «Квач спиною до щита»

Гра проводиться для закріплення переміщень у захисній стійці баскетболіста. Ведучий намагається заплямувати гравців, які переміщуються по цілому або по половині майданчика тільки приставними кроками і обов'язково спиною до щита. Заплямований стає ведучим. Плямувати дозволяється тільки по спині.

9. «Яструб та курчата» (у четвірках)

Гравці поділяються на команди і шикуються у колони поперек майданчика. У кожній команді по чотири гравці.Яструб стає обличчям до колони курчат. У першого курчати руки на поясі. Решта гравців двома руками тримаються за пояс того, хто стоїть попереду. Курчата приймають паралельну захисну стійку і переміщуються тільки приставними кроками. Яструб виконує різні рухи. Він застосовує обманливі рухи (різка зміна напрямку і швидкості руху), щоб несподівано наблизитись і торкнутися останнього курчати. Якщо йому це вдається, він стає попереду колони. Впіймане курча оголошується яструбом і гра продовжується.

10. «Третій зайвий»

Гра має тактичну спрямованість. Проводиться у групі, гравці якої вчинили заслони. Діти розташовуються по колу парами один за одним. Двоє ведучих біжать по зовнішньому боку кола. Один втікає, інший його переслідуєРятуючись від переслідування, перший ведучий раптом стає збоку від пари гравців, виконуючи зовнішній заслінГравець, для якого поставлено заслін стає ведучим.

Варіант. Ведучий ставить заслін гак, як показаноПри цьому відбувається зміна ролей: гравець, який доганяв, втікає в протилежному напрямку, а той, який став «зайвим», наздоганяє його. Якщо гравцю, який наздоганяє, вдається торкнутися того гравця, який втікає, то вони міняються ролями.

 

Рухливі ігри під час проходження модуля «Футбол»

 

1. У середині поля»

Завдання: розвивати витривалість.

Учасники: 2 команди по 4 гравці,

Майданчик: 30х20м, на бічних лініях двоє воріт для малих полів, звернених назовні.

Тривалість: з інтервалами до 10 разів по 5хв. (10х5 хв.).

Мета. 2 гравці однієї команди повинні провести м'яч із власної половини майданчика на половину суперника, щоб там передати м'яч своєму нападаючому, який знаходиться перед воротами (нападаючого опікує захисник суперників). При втраті м'яча гра переходить на іншу половину поля.

Правила. М'яч забивати тільки після передачі з половини поля суперника. Не переходити обмеження ігрового майданчика. Передачі з власної половини майданчика нападаючим, як і інші порушення, караються вільним ударом. Обидва гравці середини поля кожні 5 хв. міняються місцями зі своїми гравцями, що стоять перед воротами.

Варіант. Заміна гравців на середині поля може відбуватися після кожного гола.

Вказівка. Відповідно до працездатності гравців по-різному визначаються довжина ігрового поля, тривалість навантаження на його середині і кількість доторків до м'яча.