План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
План заходів для запобігання булінгу та будь – яким іншим проявам насилля в навчальному закладі на 2024/2025 н.р.
№ з.п. |
Заходи |
Дата |
Відповідальні |
Примітки |
|
І. Створення безпечного освітнього середовища: |
|
||||
|
|||||
1.1. Забезпечити вільний доступ до навчального закладу для усіх учасників освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості. |
до 01.09.2024 |
Адміністрація |
|||
1.2. Забезпечити виклик чергового адміністратора у вестибюль ліцею для вирішення актуальних проблем учасників освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості. |
до 01.09.2024 |
Адміністрація |
|||
1.3. Організувати роботу «Скриньки довіри». |
до 01.09.2024 |
Соц.педагог, практичний психолог |
|||
1.4. Організувати постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв: - чергування вчителів. |
до 01.09.2024 |
ЗДНВР |
|||
1.5. Забезпечити безпечний доступ до мережі інтернет (пароль, контроль) |
до 01.09.2024 |
Адміністрація |
|
||
2. Безпечне психологічно-емоційне середовище. З метою виявлення основних чинників, що негативно впливають на психологічний комфорт та безпеку у закладі. |
постійно |
Практичний психолог |
|
||
2.1. Постійно аналізувати звернення, що надходять до керівника закладу та практичного психолога щодо проявів булінгу. |
постійно |
Соц.педагог, практичний психолог |
|
||
2.2. Провести дослідження серед учнів школи за анкетою «Стоп булінг». |
листопад грудень |
Соціальний педагог |
|
||
2.3. Поповнити інформаційний куточок з методичною літературою, інформацією про телефон довіри, даними про адреси психологічних центрів допомоги, інших фахівців для педагогів. |
до 01.10.2024 |
Соц.педагог, практичний психолог |
|
||
2.4. Організувати проведення інформаційно-просвітницьких заходів з учнями школи: - Флеш – моб «Зупинимо боулінг разом!» учні 8-11 класів. - Година відвертого спілкування «Протидія булінгу. Відповідальність» |
протягом року |
Соц.педагог, практичний психолог, пед.-орг. |
|
||
2.5. Класним керівникам передбачити в планах виховної роботи проведення заходів, спрямованих на попередження проявів булінгу в учнівському середовищі. |
вересень, січень |
Кл.керівники 1-11 кл. |
|
||
3. На нарадах при директорові розглядати питання профілактики правопорушень, запобігання та протидії булінгу в учнівському середовищі, стану профілактичної та індивідуальної роботи з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги. |
протягом року |
Заст. з НВР, Соціальний педагог, практичний психолог |
|
||
ІІ. Навчання педагогів: |
|
||||
-створення в школі безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок. |
вересень січень |
Заст. з НВР, соц. педагог, Практичний психолог |
|||
2. Організувати проведення навчального тренінгу: «Безпечна взаємодія в освітньому процесі, захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків та дорослих. Впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом» |
жовтень |
Соц.педагог |
|||
3.Розмістити на сайті закладу методичні рекомендації організації виховної роботи в ліцеї на 2024/2025н.р. |
серпень |
Заступник директора з НВР |
|||
4.Актуалізувати знання педагогів щодо алгоритму дій у випадку виявлення проявів булінгу. |
вересень |
Соц.педагог, практичний психолог |
|||
ІІІ. Інформаційно-просвітницька робота з батьками: |
|
||||
1.Розробити інструкцію для батьків яка допоможе у виявленні ознак того, що їхня дитина стала жертвою булінгу. |
Соціально-психологічна служба закладу |
||||
2.Проводити опитування батьків з актуальних питань. |
за потреби |
Адміністрація ліцею, соціально-психологічна служба, класні керівники |
|||
3.Ознайомити батьків учнів з нормативно-правовою базою щодо відповідальності за виховання дітей, прояви сімейного насильства та булінгу на загальношкільній батьківській конференції. |
січень |
Адміністрація школи |
|