Безпека життєдіяльності здобувачів освіти
Основні завдання Концепції безпеки закладу освіти:
- створення безпечної інфраструктури закладу освіти;
- ефективне попередження та протидія негативним безпековим явищам в освітньому середовищі;
- формування компетентностей безпеки в учасників освітнього процесу;
- організація безпечного підвезення учнів та вчителів до/із закладу освіти
Організація НВП в умовах карантину та воєнного стану
За умов воєнного стану заклад розпочинає навчання у формі онлайн. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Взаємодія всіх учасників освітнього процесу — один з найважливіших факторів успішного функціонування будь-якої шкільної спільноти. В умовах дистанційного навчання, коли вчителі й учні не можуть бути поруч, взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу: адміністрацією закладу, вчителями, учнями і батьками — набуває особливої важливості.
Запроваджуючи дистанційне навчання, адміністрації слід зважати не лише на наявність техніки і доступу до інтернет у вчителів та учнів, а й на специфіку початкової, основної та старшої школи. Варто пам’ятати, що рівень сформованості самостійної роботи учнів початкових класів нижчий, ніж учнів основної та старшої школи, тому організовувати роботу молодших школярів мають дорослі. Але йдеться саме про організацію навчального процесу вдома, а не про те, що батьки будуть виконувати завдання за дитину або викладати навчальний матеріал замість учителя.
Під час воєнного стану навчално-виховний процес буде організовано у два режими навчання відповідно до Санітарних норм:
1. Живе онлайн-спілкування, коли в призначений час вчитель організовує відеоконференцію, спілкування в чаті з учнями – синхронний режим.
2. Віддалене навчання, коли, вчитель організовує роботу для самостійного навчання учнів- асинхронний режим.
При організації віддаленого навчання бажано провести вступний інструктаж, в ході якого пояснити учням, як працювати віддалено, як використовувати ті чи інші освітні ресурси, як поводити себе при оголошенні повітряних тривог. Крім вступних інструкцій, можуть бути поточні інструкції перед початком вивчення тієї чи іншої теми або введення нового цифрового інструменту, нових освітніх ресурсів. https://rada.info/upload/users_files/25864629/9d67e82eb6cea8cae73b039f000706ce.docx